طهماسب مظاهري رئيس كل سابق بانك مركزي و معاون وقت امور مناطق سازمان برنامه و بودجه در دولت شهيد رجايي در گفت و گوي تفصيلي كه سال گذشته با خبرگزاري فارس انجام داده بود، به ماجراي تعطيلي سازمان برنامه و بودجه اشاره كرده و گفته بود، شروع كار وي در سازمان برنامه و بودجه مصادف با تعطيل شدن آن سازمان شد.
وي در خصوص دليل تعطيلي سازمان برنامه و بودجه گفته بود: "خيّر رئيس وقت سازمان برنامه و بودجه به شهيد رجايي نامه نوشت كه اين سازمان ضد ارزشي و آمريكايي است و بايد تعطيل شود شهيد رجايي هم شفاها " دستور تعطيلي اين سازمان را صادر كرد. "
به گزارش فارس، متن كامل اظهارات طهماسب مظاهري درباره ماجراي تعطيلي سازمان برنامه و بودجه به شرح زير است:

"شروع كار ما در سازمان برنامه و بودجه مصادف با تعطيل شدن آن سازمان شد. آقاي رجايي آقاي بانكي را از كانون پرورش دعوت كرد و به ايشان ماموريت داد تا با آقاي خيٌر رئيس وقت سازمان برنامه بودجه، بودجه ي سال را بنويسند. اين آقايان بودجه دو دوازدهم نوشتند. بعد از اين دو دوازدهم يك دو دوازدهم ديگر مي‌بايست بنويسند يا اينكه بودجه 58 را مي‌نوشتند ، به همين دليل آقاي بانكي و آقاي خيٌر درگير نوشتن بودجه 58 شدند. آقاي خيٌر در همان دوران، به شهيد رجايي نامه نوشت كه اين سازمان ضد ارزشي و آمريكايي است و بايد تعطيل شود، شهيد رجايي هم شفاها " دستور تعطيلي اين سازمان را صادر كرد و سازمان برنامه و بودجه به اين ترتيب تعطيل شد. بعد از مدتي آقاي بانكي رياست سازمان برنامه و بودجه را بر عهده گرفتند و آقاي نژاد حسينيان مسئوليت بودجه‌ريزي و نظارت و بنده مسئوليت معاون امور مناطق را بر عهده گرفتيم وقتي كه به سازمان رفتيم هيچ كس آنجا نبود. فقط خودمان سه نفر بوديم. سازمان برنامه كاملا تعطيل بود. همكاران را دعوت كرديم بيايند. آمدند و مشغول به كار شدند و سازمان برنامه احيا شد. "

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا